خبرگزاری کار ایران

ابراهیم الجعفری:

وجود پایگاه‌های آمریکایی در گرو حاکمیت ملی عراق است

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۶۸۵

وزیر خارجه عراق حاکمیت این کشور را خط قرمز خواند و اعلام کرد که وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور در گرو حاکمیت ملی عراق است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای در پایان سفر خود به مسکو، اعلام کرد که دولت عراق بر لزوم حفظ حاکمیت خود تأکید دارد و درخصوص مساله حاکمیت خود با هیچ‌کسی تعارفی ندارد.

الجعفری گفت: «وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا (در عراق) در گرو حاکمیت این کشور است. شبح پایگاه‌ها در کره‌جنوبی، ترکیه و ژاپن و بسیار دیگری از کشورها حتی بعد از جنگ جهانی دوم وجود دارد و این پایگاه‌ها همچنان در گرو حاکمیت این کشورها هستند.»

وی یادآور شد: «زمانی‌که خواستار کمک شدیم، من در سال ۲۰۱۴ در شورای امنیت طی یک سخنرانی‌ گفتم که این کمک‌ها نباید به ایجاد پایگاه‌هایی تبدیل شود بلکه این کمک‌ها باید به‌‌گونه‌‌ای باشد که حاکمیت و استقلال عراق حفظ شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق خاطرنشان کرد، حاکمیت عراق خط قرمز است که نباید از آن رد شد. این شان دولت عراق است که از هر دولت عراقی بزرگ‌تر است.

وزیر خارجه عراق سفرش به روسیه را در راستای تعمیق روابط بین دو کشور ارزیابی کر و گفت که در این سفر درباره پرونده‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز