خبرگزاری کار ایران

ادعای رسانه‌های آمریکا درباره ارتباط کره‌شمالی با برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۸۵

شماری از رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند طبق یک گزارش محرمانه سازمان ملل، کره‌شمالی، تجهیزاتی برای ساخت و تولید سلاح‌ها شیمیایی، به سوریه ارسال کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در واکنش به گزارش ادعایی «نیویورک‌تایمز» مبنی بر رابطه میان کره‌شمالی و زرادخانه شیمیایی سوریه، گفت: «این امر نگرانی‌های ایالات متحده را از مدت‌ها پیش برانگیخته است.»

نائورت مدعی شد، مقام‌های کره‌شمالی که در سایه تحریم‌های تحمیلی شدید بر این کشور «بسیار سرخورده شده‌اند» دنبال راه‌هایی «وحشتناک» برای جمع کردن اموال جهت سرمایه‌گذاری روی برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی خود هستند.

روزنامه نیویورک‌تایمز، روز گذشته با استناد به گزارش محرمانه هیات کارشناسان ملل متحد، مدعی شد که کره‌شمالی، موادی بالقوه قابل استفاده در ساخت جنگ‌افزار شیمیایی، به سوریه ارسال کرده است.

روزنامه «وال‌استریت‌ ژورنال» نیز گزارش داد، یک شرکت چینی که برای کره‌شمالی کار می‌کند، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، پنج محموله به سوریه انتقال داده است.

شبکه خبری‌ «سی‌ان‌ان» نیز با استناد به گزارش مذکور، تصریح کرد که کارشناسان موشکی کره‌شمالی، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، پس از انتقال ادوات قابل استفاده در ساخت سلاح شیمیایی به سوریه، از این کشور دیدار کرده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل، دولت سوریه حضور «کارشناسان موشکی پیونگ‌یانگ» در این کشور را رد و تأکید کرده که میزبان «مربیان ورزشی» کره‌شمالی بوده‌ است.

همزمان، سخنگوی سازمان ملل در واکنش به درخواست رسانه‌های آمریکایی در این‌باره، گفته این گزارش را ندیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز