خبرگزاری کار ایران

جدال لفظی دبیرکل اتحادیه عرب و چاووش‌اوغلو در مونیخ

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۸۱

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، از اتحادیه عرب به دلیل نحوه عملکردش درقبال بحران سوریه که صدها کشته برجای گذاشته است، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، از اتحادیه عرب به دلیل نحوه عملکردش در قبال بحران سوریه انتقاد کرد.

این موضع‌گیری مولود چاووش‌اوغلو در واکنش به اظهارات «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب بود که طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، از ترکیه خواست عملیات نظامی در «عفرین» سوریه را متوقف و «نیروهایش را از سوریه خارج کند».

وزیر خارجه ترکیه خطاب به ابوالغیط گفت: «ای دبیرکل! ما برای مبارزه با گروه تروریستی آنجا (در سوریه) هستیم و مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد، از حق مشروع در دفاع از خودمان استفاده می‌کنیم.»

وی در اشاره به بحران مرگ‌بار سوریه، مدعی شد: «در واقع شما درباره اصول و سیستم خودتان حرف می‌زنید. ای کاش این سیستم شما به اندازه کافی موثر و قوی باشد تا بتواند از کشتار نیم میلیون نفر در حملات شیمیایی رهبر یک کشور عضو این اتحادیه جلوگیری کند... متاسفانه نظام شما این‌گونه است.»

در همین راستا، سخنگوی اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه ترکیه، گفت: «دخالت‌های عاطفی این وزیر تُرک نوعی مزایده را منعکس کرده و نوعی خود برتربینی را بازتاب می‌دهد که از جریان نوعثمانی عجیب نیست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز