خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست رهبر کره‌شمالی برای ادامه گفت‌وگوها با کره‌جنوبی/ تهدید داعش علیه مصر/ هماهنگی کردهای مسلح با ارتش سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۱۸۰

درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اجرای مدل برجام در مذاکرات با اسرائیلی‌ها، گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره مناقشه فلسطین و اعلام فرمانده یگان‌های مدافع خلق مبنی بر هماهنگی با ارتش سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، همسر پسر بزرگ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پس از آن‌که پاکت نامه‌ای حاوی پودر سفید ناشناخته‌ای را در منزلش باز کرد، به بیمارستان منتقل شد اما مشخص شد که پودر مذکور خطرناک نبوده است.

- کاخ سفید اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل در مورد مذاکره با واشنگتن درباره بررسی انضمام حقوقی شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری به اراضی اشغالی را رد کرد.

- گزارش‌ها از کشته‌شدن دست‌کم دو نظامی روسیه در جریان حمله هوایی روز شنبه گذشته ائتلاف آمریکایی به نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه در دیرالزور حکایت دارد.

- «سیبان حمو» فرمانده یگان‌های مدافع خلق اعلام کرد که میان این یگان‌ها و ارتش سوریه در شهر عفرین هماهنگی وجود دارد.

- «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، خواستار آن شده است که برای حل و فصل مناقشه فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، از مدلی مانند توافق هسته‌ای با ایران (برجام) الگوبرداری شود.

- «فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق با وزیر خارجه فرانسه در مورد راه‌های گسترش و تحکیم چشم‌اندازها و چارچوب‌های همکاری میان دو کشور در مرحله پس از پیروزی عراق بر تروریسم گفت‌وگو کرد.

- کمیته اجرایی حزب حاکم کنگره ملی آفریقای جنوبی از «جاکوب زوما» رئیس جمهوری این کشور خواست از سمتش کناره‌گیری کند.

- «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور روسیه و آمریکا در تماسی تلفنی درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

- گروه تروریستی داعش در ویدئویی تهدید کرد که عملیات‌های مسلحانه‌اش در شبه جزیره سینا ادامه می‌یابد و تجمعات بزرگ و مراکز رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر که قرار است ماه مارس برگزار شود، هدف قرار می‌گیرند.

- «کیم جونگ اون » رهبر کره شمالی بعد از بازگشت هیات عالی‌رتبه کشورش از سفر به کره‌ جنوبی اعلام کرد، خواهان پیشبرد هرچه بیشتر «فضای گرم آشتی و گفت‌وگو» با این کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز