خبرگزاری کار ایران

مایک پنس:

با سئول بر سر گفت‌وگو با کر‌ه‌شمالی توافق کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۱۸

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که این کشور با کره‌جنوبی بر سر تعاملات بیشتر دیپلماتیک با کره‌شمالی توافق کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه گفت که آمریکا و کره‌جنوبی بر سر چگونگی تعاملات دیپلماتیک آینده با کره‌شمالی، که در مرحله نخست شامل گفت‌وگوهای سئول و پیونگ یانگ و در مرحله بعد احتمالا مذاکرات مستقیم آمریکا و کره‌شمالی بدون پیش‌شرط می‌شود، توافق کرده است.

احتمال گفت‌وگو میان کره‌شمالی و آمریکا پس از ماه‌ها تنش میان پیونگ‌یانگ، سئول و واشنگتن بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی و همچنین رد و بدل شدن توهین‌ها و تهدیدات میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی مطرح می‌شود.

در همین حال، ترامپ اهداف گفت‌وگوهای بیشتر با کره‌شمالی را پس از سال‌ها گفت‌وگوهای بی‌نتیجه از سوی دولت‌های پیشین آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، زیر سوال برده است.

سال گذشته، کره‌شمالی تعداد زیادی موشک را آزمایش کرد و ششمین و بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای خود را که در تقابل با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، انجام داد.

از سوی دیگر، روابط میان دو کره در هفته‌های اخیر و در پی موافقت پیونگ‌یانگ برای اعزام هیات عالی‌رتبه خود برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانه که در پیونگ چانگ کره‌جنوبی برگزار شد، بهبود یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز