خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و سخنگوی اردوغان درباره تحولات منطقه

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۷۲۲

مشاور امنیت با سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه، در آنکارا درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه با «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه درباره تنش‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

یک منبع آگاه در ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: «در این دیدار دو طرف بر مشارکت راهبردی بلندمدت ترکیه و ایالات متحده تاکید کردند و حساسیت‌ها و اولویت‌های دو کشور به بحث گذاشته شد.»

ترکیه از یک هفته پیش حملات وسیعی علیه «یگان‌های مدافع خلق» در خاک سوریه انجام داده است. این گروه که بخش اعظم «نیروهای دموکراتیک سوریه» را تشکیل می‌دهد، مورد حمایت آمریکا در جنگ داخلی سوریه بوده است.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق را شاخه پ‌ک‌ک می‌داند و آن را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است.

روز شنبه این نیروها یک فروند بالگرد نظامی ترکیه را ساقط کردند. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، وعده داد که این اقدام را تلافی خواهد کرد.

سفر مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا به ترکیه در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور در سفر منطقه‌ا‌ی خود قرار است به ترکیه برود.

یک منبع آگاه در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، مشاور امنیت ملی آمریکا و سخنگوی اردوغان درباره تحولات منطقه و نیز عواملی که به مناسبات دو کشور لطمه زده بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز