خبرگزاری کار ایران

سناتور روس هشدار داد؛

آمریکا در سرنگونی «سوخوی- ۲۵» در سوریه نقش دارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۲۲

معاون اول کمیته دفاع و امنیت در پارلمان روسیه ابراز عقیده کرد که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره با کمک واشنگتن، به سیستم ضدهوایی دوش‌پرتاب دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفاکس، «فرانتس کلینسویچ» معاون اول کمیته دفاع و امنیت روسیه در پارلمان این کشور، طی اظهاراتی، آمریکا را به نقش‌آفرینی در حادثه سرنگونی جنگنده «سوخوی- ۲۵» روسیه در سوریه متهم کرد.

عناصر گروه تروریستی جبهه النصره، روز شنبه یک جنگنده روسیه در سوریه را توسط سیستم ضدهوایی دوش‌پرتاب سرنگون کردند.

سناتور کلیسنویچ گفت: «رسما اعلام نشده است که آیا این هواپیما توسط موشک شوروی یا آمریکا که از مدل‌های قدیمی است، ساقط شده است یا خیر. ولی این موشک همچنان یک سلاح بسیار پیشرفته و کارآمد است؛ لذا بدون حمایت جدی یک طرف خارجی دسترسی به چنین سلاحی غیرممکن است. این موشک از طریق طرف سوم و به واسطه آمریکایی‌ها در اختیار النصره قرار گرفته است.»

وی افزود: «هزینه این اقدام، برای آنها گران تمام خواهد شد... ما تهدید نمی‌کنیم بلکه هشدار می‌دهیم. این‌گونه رفتارها بدون مجازات نخواهد ماند. ما به نوعی مقابله خواهیم کرد.»

وی تأکید کرد که «آمریکا تلاش می‌کند به همگان این‌گونه وانمود کند که جنگ در سوریه پایان نیافته و روس‌ها پیروز نشده‌اند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز