خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه روسیه:

کنفرانس سوچی موفقیت‌آمیز بود

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۱۳

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سوچی به‌عنوان نخستین گام برای حل و فصل بحران این کشور موفقیت‌آمیز بود.

به گزارش به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پایان کنگره گفت‌‌وگوهای ملی سوریه در بندر سوچی روسیه، طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «مهم‌ترین نکته این است که بتوانیم به اصل اساسی قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشیم که تصریح می‌کند فقط خود سوری‌ها باید سرنوشت‌شان را تعیین کنند. ما با این کنفرانس تلاش کردیم شرایط مناسبی را برای این امر فراهم کنیم. معتقدم این نخستین و مهم‌‌ترین گام است که با موفقیت کامل انجام شد.»

لاوروف با اشاره به تشکیل کمیسیون قانون اساسی، اعلام کرد این کمیسیون شامل نمایندگانی خواهد بود که در کنفرانس انتخاب شدند و همچنین شامل نمایندگانی از گروه‌هایی خواهد بود که به دلایل مختلف در این کنفرانس حاضر نبودند.»

وی با اعلام این‌که تشکیل کمیسیون قانون اساسی به سازمان ملل محول خواهد شد، عنوان داشت مسکو امیدوار است که «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، تلاش‌های عملی خود را مطابق با اختیاراتش در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ مضاعف کند.

 رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه افزود، مسکو، تهران و آنکارا توافق کردند به دی‌میستورا در پیشبرد نتایج کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سازمان ملل کمک کنند. وی بر آمادگی مسکو برای مشارکت در گفت‌وگوهای صلح در سوریه در تمامی سطوح تأکید کرد.

سرگئی لاوروف اظهار داشت که غیبت برخی گروه‌های معارض سوری در کنگره سوچی «فاجعه‌بار» نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز