خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع روسیه:

آمریکا مسئول بحران عفرین است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۴۶

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در عفرین سوریه نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدامات واشنگتن در ارسال تسلیحات جدید و پیشرفته برای گروه‌های مسلح طرفدار خود در شمال سوریه از مهم‌ترین عواملی است که به عملیات نظامی ترکیه به شهر عفرین منجر شد.

در این بیانیه آمده است: «موضع غیرمسئولانه آمریکا در سوریه روند صلح و گفت‌وگوهای صلح سوریه در ژنو، را از بین برد.»

وزارت دفاع روسیه تأکید کرده که تمامی گام‌های لازم برای تضمین امنیت و حفظ جان نیروهای روسیه در سوریه، با خارج کردن این نیروها از مناطقی جنگی در عفرین و استقرارشان در مناطق دیگر، برداشته شده است.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو تحولات اوضاع در این شهر را از نزدیک دنبال می‌کند.

این وزارتخانه افزود: «مسکو اطلاعات و گزارش‌های نگران‌کننده را از تحولات در شهر عفرین دریافت کرده است و با پیگیری این تحولات از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد خویشتنداری کنند.»

ترکیه، روز گذشته عملیاتی با نام «شاخه زیتون» را آغاز کرد و ده‌ها جنگنده‌اش به مواضع شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در عفرین حمله کردند.

ارتش ترکیه گفته‌است هدف از این عملیات، حفاظت از مرزهای این کشور، پاکسازی شبه‌نظامیان کرد سوریه در عفرین و دفاع از مردم محلی در برابر «فشار و سرکوب» کردها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز