خبرگزاری کار ایران

افشای اطلاعاتی جدید درباره نشست بن‌سلمان و ملک عبدالله

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۲۸

گزارش‌های دیپلماتیک حاکی‌ست که ولیعهد سعودی در جریان دیدار اخیر خود با پادشاه اردن، از پرداختن به موضوع قدس و تصمیم واشنگتن درباره این شهر امتناع کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، گزارش‌های دیپلماتیک حاکی‌ست که در جریان سفر کوتاه «عبدالله دوم» پادشاه اردن به عربستان و دیدار کمتر از یک ساعتهِ وی با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور، که ماه گذشته میلادی انجام شد، هیچ سخنی درباره بحران پرونده قدس به میان نیامده است.

این گزارش حاکی‌ست که بن‌سلمان و عبدالله دوم در این دیدار درباره مسائل مربوط به بحران قدس و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به انتقال سفارت کشورش به این شهر اشغالی، گفت‌وگو نکرده‌اند، با توجه به این‌که پادشاه اردن بلافاصله از ریاض عازم استانبول برای مشارکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی برای بررسی موضوع قدس شد.

براین اساس، موضع شاهزاده بن‌سلمان درباره قدس که مهم‌ترین مساله جهان عرب و اسلام به‌ویژه طی ماه‌های اخیر شده، تعجب هیات رسمی اردنی را برانگیخته است.

 اجلاس سازمان همکاری اسلامی برای بررسی پرونده قدس، ماه گذشته در استانبول برگزار شد ولی نمایندگی عربستان سعودی در این اجلاس را وزیر حج و زیارت این کشور برعهده داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز