خبرگزاری کار ایران

کره‌جنوبی از احتمال لغو موقت تحریم‌های همسایه شمالی‌اش خبر داد

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۰۹۰

سخنگوی وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد که سئول احتمالا به منظور تسهیل حضور شهروندان کره‌شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی، تحریم‌ها علیه این کشور را به صورت موقت لغو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کره‌جنوبی، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که لغو موقت تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را با هدف تسهیل مشارکت شهروندان این کشور در بازی‌های المپیک زمستانی بررسی خواهد کرد. این بازی‌ها ماه آینده میلادی ( فوریه) برگزار خواهد شد.

کره‌جنوبی در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ، سفر برخی مسئولان کره‌شمالی به این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

«روه کیو دیوک» سخنگوی وزارت خارجه کره‌جنوبی طی گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد، در صورتی‌که کره‌جنوبی «اقدام‌های بی‌سابقه‌ای» را برای کمک به کره‌شمالی‌ها جهت حضور در بازی‌های المپیک زمستانی را اتخاذ کند، این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشورهای ذی‌نفوذ مطرح خواهد کرد.

صبح امروز- سه‌شنبه- اولین مذاکرات رسمی میان دو کره، در روستای «پانمونجوم» آغاز شد.

روستای پنمنجوم در منطقه به شدت تحت حفاظت غیرنظامی است جایی که دو طرف به طور تاریخی برای مذاکرات از آن استفاده کرده‌اند.

سئول تلاش خواهد کرد در این نشست استثنایی با همسایه شمالی خود مساله ازسرگیری دیدارها بین خانواده‌هایی، که در جریان جنگ(۱۹۵۳- ۱۹۵۰) از هم دو افتاده‌اند را مطرح کند. در حالی‌که پیونگ‌یانگ درصدد است بخش اعظمی از این مذاکرات را به مطرح‌کردن پرونده احیای اتحاد شبه‌جزیره اختصاص دهد.

این نخستین دیدار میان شمال و جنوب از دسامبر ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

کره‌جنوبی، هفته گذشته پیشنهاد این مذاکرات با شمال را داد. به دنبال آن، رهبر کره‌شمالی گفت اعزام یک تیم از ورزشکاران به المپیک زمستانی را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز