خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری آمریکا و فرانسه درباره ایران/ محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس در پارلمان عراق/ برنامه روسیه برای نفوذ در انتخابات مکزیک

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۶۱۳

سرنگونی یک فروند جنگنده نیروی هوایی عربستان در یمن، محکومیت تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس در پارلمان عراق، گفت‌وگوی روسای جمهوری آمریکا و فرانسه درباره ایران و انتقاد رئیس‌جمهوری ترکیه از حکم دادگاه آمریکایی درباره هالک بانک از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، عربستان سعودی از سرنگونی یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی این کشور در یمن خبر داد.

- پارلمان عراق لایحه محکومیت تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» را به تصویب رساند.

- کاخ سفید اعلام کرد، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در مورد ایران و کره‌شمالی به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

- رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که حکم دادگاه آمریکا علیه «هالک‌ بانک» موجب بدنام‌شدن این بانک شده و اگر لازم باشد او به این دلیل از آمریکا شکایت خواهد کرد.

- ارتش سوریه موفق شد محاصره اداره حمل و نقل نظامی در منطقه حرستا واقع در حومه دمشق را بشکند.

- رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان گفت که ۹۰ درصد افرادی که زیر پرچم داعش در افغانستان فعالیت می‌کنند، مربوط به شبکه حقانی طالبان هستند.

- سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، توئیت اخیر دونالد ترامپ درباره دکمه هسته‌ای بزرگ‌تر باعث شده «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، حواسش جمع و خطرات یک جنگ هسته‌ای برایش آشکار شود.

- نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که تلاش برخی برای تحریک و شوراندن ارتش علیه حشد شعبی شکست خورده است.

-مقام‌های ولایت کنر در شرق افغانستان گفته‌اند که در پی حمله گروه تروریستی داعش به پاسگاه‌های امنیتی، سه مامور امنیتی و ۱۵ عضو داعش کشته شده‌اند.

-امیر کویت با وزیر کشور عربستان و هیأت همراهش دیدار کرد.

-مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که دولت روسیه کمپین پیچیده‌ای را برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ مکزیک به راه انداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز