خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

افزایش حضور نظامیان آمریکا در سوریه/ تاکید گواتمالا بر انتقال سفارت‌خانه‌اش به قدس/ داعش مسئولیت انفجار سن‌پترزبورگ را برعهده گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۲۸

تاکید گواتمالا بر انتقال سفارت خانه‌اش به قدس، افزایش نظامیان آمریکایی در سوریه پس از داعش و دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس در آینده نزدیک، از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر دفاع آمریکا احتمال داد پس از شکست داعش، این کشور حضور غیرنظامیان خود را در سوریه افزایش می‌دهد و در این چارچوب، شمار زیادی از دیپلمات‌ها و پیمان‌کاران به سوریه خواهند رفت.

-سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت، پاریس امیدوار است ریاض به نقش خود در آغاز دوباره روند سیاسی در مدتی کوتاه در یمن به شکل کامل عمل کند.

-خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی بلندپایه در غرب اروپا گزارش داد، تانکرهای سوخت‌رسان روسیه در ماه‌های اخیر دست‌کم در سه موقعیت از طریق انتقال محموله‌ها در دریا اقدام به تحویل سوخت به کره شمالی کرده‌اند.

- وزیر امور خارجه گواتمالا اعلام کرد که این کشور از تصمیمش برای انتقال سفارت خود صرف‌نظر نمی‌کند.

-رئیس یونسکو از دریافت نامه‌ای رسمی از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر خروج آنها از این نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد خبر داد.

-«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به منظور بررسی تحولات صورت گرفته در پرونده‌های آشتی ملی با هم دیدار می‌کنند.

-داعش مدعی شده که بمب‌گذاری روز چهارشنبه گذشته در فروشگاهی در سن‌پترزبورگ روسیه که دست‌کم ۱۳ نفر در آن انفجار زخمی شدند کار این گروه بوده است.

- ده‌ها نفر از افراد گروه‌های مسلح سوریه به همراه برخی افراد خانواده‌هایشان تحت نظارت هلال احمر سوریه از منطقه بیت جن به سمت ادلب و درعا خارج شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز