خبرگزاری کار ایران

اروپا در سال ۲۰۱۷/ از انتخابات‌های مهم تا انفجارهای خونین

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۱۸

سال ۲۰۱۷ برای قاره اروپا سال انتخابات‌های مهم و انفجارهای تروریستی بود، حمله تروریستی منچس‌تر، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و آلمان و همچنین آغاز مذاکرات برگزیت از جمله این اخبار است.

به گزارش ایلنا، در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اتفاقات سال ۲۰۱۷ در قاره اروپا:

حمله تروریستی منچستر با ۲۲ کشته

۲۲ مه ۲۰۱۷، دوشنبه یکم خرداد ماه ۱۳۹۶ یک عامل انتحاری خود را هم‌زمان با برگزاری یک کنسرت در منچستر آرنا منفجر کرد و ۲۲ نفر را با خود به زیر خاک برد. سالن سرپوشیده معروف به «منچستر آرنا» ظرفیتی حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است. حاضران در کنسرت شب حمله اکثرا نوجوانان و جوانانی بودند که بسیاری از آنها از شهرهای مختلف به منچستر آمده بودند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

رفراندوم کاتالونیا در اسپانیا

در تاریخ هفتم سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی رفراندوم جدایی در منطقه کاتالونیای اسپاتیا در میان مخالفت دولت مرکزی مادرید و اتحادیه اروپا برگزار شد. در نتیجه برگزاری این رفراندوم بیش از ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان به آن رای مثبت داده و خواهان جدایی شدند. در پی برگزاری این رفراندوم اما دولت مرکزی مادرید با تصویب قانونی کنترل این منطقه را به دست گرفت و پارلمان آن را منحل کرد. هفته گذشته انتخابات پارلمانی این منطقه بار دیگر با پیروزی جدایی‌طلبان به پایان رسید.

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه

در تاریخ هفتم می سال ۲۰۱۷ میلادی، «امانوئل ماکرون» توانست با غلبه بر رقیبش به پیروزی برسد و عنوان جوان‌ترین رئیس‌جمهوری فرانسه را به خود اختصاص دهد. این برای نخستین بار در سه دهه اخیر در فرانسه بود هیچ یک از دو حزب اصلی در فرانسه نتوانستند رهبری خود به کاخ الیزه بفرستند. ماکرون از محبوبیت بالایی در میان مردم فرانسه برخوردار است و از حامیان برجام نیز به شمار می‌رود.

انتخابات آلمان و احتمال برگزاری مجدد آن

انتخابات فدرال آلمان در روز ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در میان بیم و امیدهای بسیاری درباره پیروزی مجدد حزب حاکم برای انتخاب اعضای نوزدهمین مجلس فدرال این کشور برگزار شد. در این انتخابات ائتلاف اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی به رهبری آنگلا مرکل نتوانست اکثریت لازم برای تشکیل دولت جدید این کشور را در اختیار بگیرد و از این بابت مذاکرات با دیگر احزاب راه یافته به پارلمان برای تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر را آغاز کرد که تاکنون این مذاکرات بی‌نتیجه باقی مانده است و احتمال برگزاری مجدد انتخابات نیز بیشتر است.

نامزدی مجدد پوتین برای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه

«ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای چهارمین بار برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی نامزد شد و نامزدی وی از سوی کمیسیون انتخاباتی این کشور تایید شد. این در حالی است که کمیسیون انتخاباتی روسیه نامزدی «الکسی ناوالنی» تنها رقیب پوتین در این انتخابات و رهبر مخالفان در این کشور را رد کرد.

آغاز مذاکرات برگزیت

در ۲۹ مارس سال ۲۰۱۷ میلادی مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا برای فرایند برگزیت آغاز شد. در همه‌پرسی که در سال ۲۰۱۶ در بریتانیا برگزار شد، رای‌دهندگان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند و قرار است بر اساس توافقات انجام شده تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی روند خروج به طور کامل انجام شود. هم اکنون توافق اولیه میان لندن و بروکسل در زمینه انتقال صورت گرفته است که این توافق با انتقاداتی نیز همراه بوده است.

۴ کشته در حمله تروریستی وست مینستر

۲۲ مارس ۲۰۱۷، چهارشنبه دوم فروردین ۱۳۹۶ راننده دیگری با ماشین کرایه‌ای خود به عابران اطراف محل ساختمان بریتانیا در وست‌مینستر لندن یورش برد و چهار نفر دیگر را به کام مرگ کشاند اما در همین جا کارش را خاتمه نداد و کمی بعدتر با چاقویی به یک افسر پلیس حمله کرد و وی را کشت. در این حمله ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. یک روز بعد داعش در سایت خود، اعماق، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز