خبرگزاری کار ایران

ولایتی در نشست خبری:

بیانیه سازمان همکاری اسلامی محافظه‌کارانه بود/ جهان نگران سیاست‌های غیرمدبرانه حاکمیت آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۰۲۳

تشکیل ارتش واحد در جهان علیه اسراییل باید با همگرایی اسلامی در سطح کلان انجام شود. نباید در این مورد انفرادی کار کرد و باید با تدبیر وارد میدان شد. حضور مردم در این عرصه بسیار مهم است. در سوریه و لبنان مردم احساس خطر کردند و به میدان آمدند؛ در فلسطین هم باید چنین وضعیتی ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشستی خبری با موضوع تحولات فلسطین، گفت: موضوعی که امروز باعث شد تا ما گرد هم بیایم فلسطین است. این مساله نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای تمام دنیا اهمیت خاص دارد. از این منظر بحث سازش میان اسرائیل و برخی کشور‌ها باعث شده تا همگان به فکر مقابله باشند.

وی ادامه داد: مثلثی در گذشته شامل آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی تشکیل شد و بدون تردید بخشی از برنامه‌های آن علیه ایران سازماندهی شده است. با این وجود، تقابل و خنثی‌سازی توطئه‌های این مثلث در اولویت است. به عنوان مثال رای ۱۲۸ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل یکی از همین راه‌ها بود.

ولایتی افزود: باید بدانیم که صدور قطعنامه سازمان ملل یک تحول جهانی و بی‌سابقه بود. به گونه‌ای که تنها چند کشور اروپایی مانند رومانی یا جمهوری بالتیک به این قطعنامه رای ندادند. لذا باید این وضعیت را ورود به عرصه جهانی جدید در پرونده فلسطین بدانیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد، یکی از توهمات اسرائیل این بود که آن‌ها اعلام کردند تصمیم ترامپ دقیقا اعلامیه بالفور دوم است که باز هم رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد این نظریه را به بن بست کشاند.

ولایتی با اشاره به بیانیه سازمان همکاری اسلامی گفت که این بیانیه مناسب نبود و مصوبه محافظه‌کارانه بود. چرا فلسطین از نهر تا بحر است.

وی ادامه داد: همه دنیا نگران سیاست‌های غیر مدبرانه حاکمیت آمریکا است. اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا دنیا را نگران کرده است. البته بازی کشورهایی مانند ایران، سوریه و روسیه هم موجب نگرانی غرب در منطقه شده است. سیاست‌های ارتجاع عرب هم کاملا مشخص است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین گفت که تشکیل ارتش واحد در جهان علیه اسراییل باید با همگرایی اسلامی در سطح کلان انجام شود. نباید در این مورد انفرادی کار کرد و باید با تدبیر وارد میدان شد. حضور مردم در این عرصه بسیار مهم است. در سوریه و لبنان مردم احساس خطر کردند و به میدان آمدند؛ در فلسطین هم باید چنین وضعیتی ادامه داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دهه ۵۰ حدود ۱۳ کشور سفارتخانه‌ها را به قدس بردند و پس از مقاومت مردمی عقب‌نشینی کردند. اینکه دیده می‌شود برخی از کشورهای عربی هم انتقاد می‌کنند، نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها شگفت‌زده شده‌اند. در چشم‌انداز هم نمی‌دیدند که این موج برخاسته آرام شود. چراکه این موج، کم‌سابقه است. اینکه آتش زدن پرچم و عکس رئیس‌جمهوری آمریکا در بسیاری از کشورهای عربی صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد که آن‌ها اصلا توقع این واکنش‌ها را نداشتند. آن‌ها می‌دانند که اوضاع مانند قبل نیست و ما توصیه می‌کنیم اعراب وابسته به اسرائیل بیشتر فکر کنند.

ولایتی با اشاره به وضعیت یمن و ادامه بحران این کشور گفت: دشمن یمن مشخص است و آن هم عربستان است. فرافکنی مردم دنیا هم در دستور کار ریاض است، از این جهت اخباری که در مورد دخالت ایران منتشر می‌شود، بخشی از پروژه رسانه‌ای عربستان است و خروجی مد نظر آن بسیار اشتباه خواهد بود.

وی همچنین در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره برنامه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفر به تهران به ایلنا گفت: اخبار درباره سفر محمود عباس به تهران شایعه است، نمی‌دانم منبع خبر سفر عباس به ایران کجا بوده اما اخبارش نادرست است و وی قرار نبود به تهران بیاید.

ولایتی درباره رای‌گیری اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مسلمان روهینگیا وعدم مشارکت ایران در این رای‌گیری نیز گفت: در مورد میانمار هم موضع ایران مشخص است؛ هرگونه نسل‌کشی را محکوم می‌کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز