خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

دانشجویانی که مشکل مالی دارند از تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۶۱

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشجویانی که مشکل مالی دارند، متناسب با درجه محرومیت‌شان از تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات‌امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: تاکید داریم در رابطه با افرادی که به واسطه مشکل مالی از تحصیل محروم هستند، شرایطی فراهم شود که بتوانند در دانشگاه تحصیل کنند و برای این افراد متناسب با درجه محرومیت تخفیف در شهریه تعلق گیرد.

او ادامه داد: یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی که جنبه عملی کمتری داشته است بحث نخبگان است، البته اخیرا معاونت علمی اقداماتی کرده و دانشگاه آزاد نیز استعدادها را در رشته‌های مختلف بورسیه می‌کند.

 ولایتی افزود: این کار مانع از فرار مغزها می‌شود، زیرا امروزه مهم‌ترین عامل پیشرفت، انسان‌ها هستند و غربی‌ها می‌خواهند افراد نخبه جهان سوم را جذب کنند.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با تاکید بر فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد فرهنگ ایرانی و اسلامی به طور جدی دنبال می‌شود، چراکه این دانشگاه متعلق به انقلاب است.

او افزود: بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم گفت‌وگوهای متعددی درباره رشته محل‌های این دانشگاه انجام شد و تعداد رشته محل‌هایی که مورد نظر بود به تایید وزارت علوم رسید.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با اشاره به ارتقای اعضای هیات علمی گفت: در این زمینه برنامه داریم، اما هنوز افرادی را معرفی نکرده‌ایم. در آینده نزدیک درباره هر دو مورد ترمیم هیات امنا و هیات موسس اقدامی انجام می‌دهیم.

ولایتی به شرایط جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد و توجه به اصول مورد نظر در جذب اشاره کرد و گفت: یک استاد اصرار می‌کرد که ایران باید با صهیونیست متحد شود؛ این فرد یا مزدور است یا مشکلی دارد که زیر پرچم جمهوری اسلامی از اتحاد با اسراییل جنایتکار سخن می گوید.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به ارتباط ایران و عربستان نیز گفت: با عربستان در همین حد توافق داریم که حجاج ما سفر کردند و این گام مثبتی است. ما در روابط دو جانبه مشکلی با عربستان نداریم ولی در روابط منطقه‌ای توصیه ما به عربستان این است که در روابط منطقه‌ای دخالت نکند زیرا این کار به نفع عربستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز