خبرگزاری کار ایران

دعوای اردوغان و بن‌زاید؛ این وزیر از پول و نفت زیادی لوس شده است!

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۳۱۵

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه واکنش‌های خشم‌آلود به پیامی که وزیر خارجه امارات متحده عربی منتشر کرد، وی را وزیری لوس به خاطر پول و نفت زیادی، خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه، پنجشنبه در واکنش به همرسانی مطلب بی اساسی از سوی «عبدالله بن‌زاید» وزیر خارجه امارات متحده عربی در مورد «فخرالدین پاشا» افسر عثمانی که با دفاعش از شهر مدینه در برابر شورشیان در تاریخ شناخته شده است، «خوله علی الشامسی» کاردار سفارت امارات متحده عربی در آنکارا را فراخواند.

پیام مورد منازعه ابتدا توسط یک کاربر توئیتر منتشر شد که خود را یک دندان‌پزشک عراقی شاغل در آلمان معرفی می‌کند. وی در این پیام حاکم عثمانی را که در سال ١٩١۶ در مدینه مستقر بوده جنایتکار توصیف کرد و نوشت که این حاکم که فخرالدین پاشا نام داشته «پول مردم مدینه را می‌دزدیده» و آنان را به زور از شهر اخراج می‌کرده و با قطار به سوریه و استانبول می‌فرستاده است. در این پیام توئیتری که در مرحله بعد توسط وزیر خارجه امارات منتقل (ریتوئیت) شده، آمده است که «این آدم‌ها (حاکم عثمانی) اجداد اردوغان بوده‌اند و چنین سوابقی با اعراب مسلمان داشته‌اند.»

در همان روز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در واکنش به پیام عبدالله بن‌‌زاید، وی را جاهل خواند.

اردوغان گفت که «این وزیر از پول و نفت اضافی لوس شده است.» اردوغان اضافه کرد: «بی‌ادب! آن وقت که اجداد من از مدینه دفاع می‌کردند، اجداد تو کجا بودند؟»

اردوغان با تأکید بر اهمیت نقش ترک‌ها در دفاع از اسلام می‌افزاید: «محافظت از امانت‌های مقدس در کاخ توپکاپی همراه با تلاوت ٢۴ ساعته قرآن همیشه ادامه دارد. اما اگر از کسی که چنین بی‌احترامی و تحقیری کرده است بپرسید که این امانات چیست، مطمئن باشید که نمی‌داند. اینها اینگونه جاهل هستند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز