خبرگزاری کار ایران

تیم ترامپ مدعی شد:

دستیابی رابرت مولر به هزاران ایمیل به صورت غیرقانونی

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۲۳

یکی از وکلای کمپین انتخاباتی رییس‌جمهوری آمریکا مدعی شد مستشار ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، به صورت غیرقانونی اطلاعات هزاران ایمیل شخصی و محرمانه را بررسی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از وکلای تیم «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در زمان ورود به کاخ سفید، امروز-یکشنبه- مدعی شد «رابرت مولر» مستشار ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، به صورت غیرقانونی اطلاعات هزاران ایمیل را بررسی کرده است.

طی هفته‌های اخیر و با پیشرفت تحقیقات مولر درباره نقش روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و نزدیک شدن وی به ترامپ، جمهوری‌خواهان از روند تحقیقات انتقاد کرده و جایگزین شدن مولر با شخصی بی‌طرف را خواستار شده‌اند.

باتوجه به ادعای جدید وکیل تیم انتخاباتی ترامپ، به نظر می‌رسد کاخ‌سفید در حال فراهم کردن شرایط برای اخراج مولر است.

«کوری لنگ‌هافر» وکیل تیم انتخاباتی ترامپ، با ارسال نامه‌ به کمیته‌ای در کنگره، مدعی شد «جی‌اس‌ای» اداره خدمات عمومی آمریکا، که وظیفه فراهم کردن شرایط برای جا‌به‌جایی روسای جمهوری و دولت‌های آمریکا را پس از انتخابات بر عهده دارد، به صورت غیر قانونی هزاران ایمیل را در اختیار تیم مولر قرار داده است.

وی افزود حجم زیادی از این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه بوده و جی‌اس‌ای نباید بدون دستور دادگاه آنها را در اختیار مولر قرار می‌داده است.

سخنگوی تیم تحقیقاتی مولر در پاسخ به ادعای مطرح شده توسط وکیل تیم ترامپ، گفت: «پیش از دریافت ایمیل‌های مورد نیاز برای پیشبرد تحقیقات، رضایت مالک حساب کاربری مربوطه را جلب کرده و یا راه‌های قانونی مورد نیاز برای دسترسی به آن ایمیل‌ها را طی کردیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز