خبرگزاری کار ایران

جزئیات کاهش حضور نظامی روسیه در سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۰۱۸

فرمانده نیروهای روسیه در سوریه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم گرفته است مجموعه‌ای از هواپیماهای جنگی را از سوریه خارج کند ولی این عقب‌نشینی به عملکرد نیروهای روسی باقی‌مانده در این کشور تاثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «سرگئی سورووکین» فرمانده نیروهای روسیه در سوریه اعلام کرد، دستوراتی مبنی بر خارج‌کردن ۲۳ فروند هواپیمای جنگی و دو بالگرد از نوع «k-۵۲» دریافت کرده‌ایم و افزون بر آن، همچنین دستور داده شده است تا گروهی از نیروهای پلیس نظامی، مجموعه‌ای از نیروهای ویژه، بیمارستانی میدانی و نیز واحدی از مهندسی نظامی برای مین‌روبی از سوریه خارج شوند.

وی متذکر شد، نیروهای باقی‌مانده در سوریه بعد از خروج هواپیماها و گروه‌های مذکور، توانمندی‌ها و امکانات کافی را حفظ خواهند کرد تا بتوانند ماموریت محول‌شده به آنها را به وجه احسن انجام دهند.

طبق این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، امروز در سفری از پیش اعلام‌نشده به پایگاه هوایی لاذقیه ضمن دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، دستور خروج بخشی از نیروهای روسی از این کشور را صادر کرد، اما در عین حال گفت که روسیه یک پایگاه هوایی و یک پایگاه دریایی خود را در سوریه بصورت دائمی حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز