خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر اسبق مصر:

ربوده نشده‌ام/ نامزدی‌ام در انتخابات را بررسی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۲۹۳

نخست‌وزیر اسبق مصر گزارش‌ها درباره ربوده‌شدنش پس از ورود به قاهره را رد و اعلام کرد در حال بررسی تصمیمش برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «احمد شفیق» نخست‌وزیر اسبق مصر در نخستین اظهارات رسمی بعد از ورود به قاهره، اعلام کرد: «تصمیمم برای نامزد شدن ( در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر) را از امارات اعلام کردم و من الان در مصر هستم و امور را قبل از نهایی‌کردن این تصمیم بررسی می‌کنم.»

شفیق، عصر روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی که توسط شبکه ماهواره‌ای «دریم» مصر پخش شد، درخصوص موضوع «خروجش» از امارات، تأکید کرد: «من ربوده نشده‌ام بلکه در آزادی کامل در محل اقامتم در هتل به‌سر می‌برم.»

وی افزود: «هیچ‌کس موفق نخواهد شد از آنچه که در امارات (برای من) اتفاق افتاده است، سوء‌استفاده کند... مسئولان در امارات تمامی خدمات و کمک‌ها را به فرزندان ارائه می‌کردند.»

احمد شفیق اضافه کرد: «ما بایستی در اظهارنظرها دقت کنیم. هواپیمایی که مرا منتقل کرد متعلق به خودم بود و آنها در هر گامی با من به خوبی رفتار می‌کردند.»

آخرین نخست‌وزیر دوره «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری مخلوع مصر همچنین تأکید کرد که در حال حاضر در مصر حضور دارد و جای هیچ بحثی در این خصوص نیست و تاخیر در حضور علنی‌اش، به شایعه‌ها دامن زده است.

طبق این گزارش، مقام‌های امارات متحده عربی، روز گذشته احمد شفیق را پس از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی مصر اخراج کرده و به قاهره بازگرداندند. احمد شفیق، از سال ۲۰۱۲ در تبعیدی خودخواسته در امارات متحده عربی به سر می‌برد.

این در حالی‌ است که عصر روز گذشته، خبرگزاری فرانسه به نقل از دستیاران احمد شفیق گزارش داد وی شامگاه شنبه، وارد قاهره شده و سپس فرودگاه را به مقصدی نامعلوم ترک کرده است. خانواده نخست‌وزیر پیشین مصر نیز تایید کرده که پس از ورودش به قاهره، دیگر از وی اطلاعی ندارند.

شفیق خود شخصا چند روز پس از اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر برای رقابت با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری کنونی، اعلام کرد که امارات متحده مانع خروجش از کشور می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز