خبرگزاری کار ایران

با هدف تشکیل دولت ائتلافی؛

رهبر سوسیال دموکرات‌های آلمان با مرکل گفت‌وگو می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۸۴۰

حزب سوسیال دموکرات آلمان موافقت کرد که با صدر اعظم این کشور بر سر تشکیل دولت ائتلافی گفت‌وگو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب سوسیال دموکرات آلمان روز گذشته –جمعه- پس از فشارهای بسیار موافقت کرد تا با «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور بر سر تشکیل دولت ائتلافی گفت‌وگو کند.

رهبر حزب سوسیال دموکرات با این وجود اعلام کرد که اعضای این حزب بر سر هرگونه توافقی با حزب حاکم تصمیم‌گیری خواهند کرد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان پیش‌تر عنوان کرده بود که پس از آن که در انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته بدترین نتایج را در ۷۰ سال اخیر کسب کرده است، به عنوان حزب مخالف دولت در پارلمان حضور خواهد داشت؛ موضوعی که می تواند به تکرار انتخابات پارلمانی در قدرت اقتصادی و سیاسی اروپا منجر شود.

«مارتین شولتز» رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان با حضور در کنفرانس خبری گفت: «هیچ چیز اتوماتیکی درخصوص مسیری که ما در آن حرکت می‌کنیم، وجود ندارد. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، ما تصمیم به مشارکت برای تشکیل دولت خواهیم گرفت و این تصمیم را به رای اعضای حزب خواهیم گذاشت.»

وی همچنین با بیان اینکه نظرات اعضای حزب را منعکس می‌کند، از حمایت آنها تشکر کرد و افزود: «چه چیزی مهم است؟ بازتاب تصمیماتمان یا بهبود زندگی مردم؟ما خواستار همکاری سازنده هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز