خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه بریتانیا:

الحریری «هرچه سریع‌تر» بازگردد/ لبنان نباید میدان جنگ‌های نیابتی شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۸۶۴

وزیر خارجه بریتانیا بر ضروت هر چه سریع‌تر نخست‌وزیر مستعفی لبنان به کشورش تأکید کرد و متذکر شد این امر در خدمت ثبات سیاسی لبنان است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس طی تماس تلفنی با همتای لبنانی خود «جبران باسیل»، تأکید کرد که «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان «هر چه زودتر» به بیروت بازگردد.

 وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای تصریح کرد، جانسون در تماس تلفنی یکشنبه‌شب با باسیل، «بر حمایت کامل لندن از حاکمیت و استقلال لبنان» تأکید کرد و متذکر شد که الحریری «همچنان شریکی خوب و مطمئن» برای بریتانیا است.

وزیر خارجه بریتانیان خاطرنشان کرد، بازگشت هر چه فوری الحریری به نفع «ثبات سیاسی لبنان است. لذا طرف‌هایی که در لبنان دارای منافعی هستند باید تمامی تلاش‌های خود را برای هموار کردن آن  (بازگشت الحریری) و همکاری برای کاستن از تنش کنونی به‌کار بگیرند.»

وی بر حمایت مستمر کشورش از ملت و نهادهای دولتی در لبنان در سایه چالش‌های کنونی تأکید کرد و اظهار داشت که نیروهای مسلح لبنان تنها طرفی هستند که در لبنان دارای مشروعیت هستند و «نباید هیچ شبه‌نظامی یا نیروی خارجی نقش نیروهای مسلح لبنان را که تنها ضامن امنیت ملت لبنان هستند، به‌چالش بکشد.»

بوریس جانسون افزود، بریتانیا نیز با ایالات متحده و اروپا در موضوع ضرورت عدم استفاده از لبنان به‌عنوان میدانی برای «جنگ نیابتی» و همچنین ضرورت احترام تمامی طرف‌ها «در داخل و خارج» به حاکمیت و استقلال این کشور، متفق‌القول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز