خبرگزاری کار ایران

فیگارو:

ریاض می‌خواهد «بهاء الحریری» نخست‌وزیر لبنان شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۸۰۴

یک روزنامه فرانسوی به نقل از منابع موثق فاش کرد که عربستان سعودی می‌خواهد برادر نخست‌وزیر مستعفی لبنان جایگزین وی شود.

به گزارش ایلنا، روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از منابعی آگاه و بلندپایه در دولت لبنان، اعلام کرد که عربستان سعودی می‌خواهد بهاء الحریری به جای برادرش «سعد»، نخست‌وزیر لبنان شود.

فیگارو خاطرنشان کرد، نزدیکان سعد الحریری که به دعوت مقام‌های سعودی برای رایزنی درباره این پیشنهاد به ریاض دعوت شده‌اند، این پیشنهاد را رد و تأکید کردند که نمی‌خواند قدرت در لبنان به این شکل دست به دست شود.

فیگارو تأکید کرد، بعد از آن‌که سعد الحریری در ریاض استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد، پاریس اهتمام بیشتری به اوضاع سیاسی در لبنان دارد و این اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، سعد الحریری و حامیانش متحدان سنتی فرانسه هستند. علاوه بر این، حامیان الحریری از مخالفان نیروهای سیاسی لبنانی هستند که متحد ایرانند.

فیگارو خاطرنشان کرد، فرانسه هفته گذشته مشاور رئیس‌جمهوری این کشور در امور خاورمیانه را به لبنان اعزام کرد تا با خانواده الحریری در لبنان درباره آینده سیاسی رایزنی کند. در حالی‌که مقام‌هایی در کاخ الیزه متذکر شدند که این سفر از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود ولی استعفای الحریری، موضوع و اهداف سفر را تغییر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز