خبرگزاری کار ایران

رویترز خبر داد؛

مذاکره بی‌سروصدای آمریکا با کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۹۷

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا برخلاف اظهارات رئیس‌جمهوری این کشور در حال مذاکره و پیشبرد دیپلماسی با کره‌شمالی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بر خلاف ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر اینکه گفت‌وگو با کره‌شمالی وقت تلف کردن است، در حال مذاکره و پیشبرد دیپلماسی با پیونگ یانگ است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «جوزف یان» مذاکره کننده آمریکا با کره شمالی اکنون با دپلمات هایی پیونگ یانگ که در سازمان ملل هستند در ارتباط است. این در شرایطی است که تشدید شدن جنگ لفظی میان ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی نگرانی‌هایی را درباره به راه افتادن درگیری نظامی میان دو کشور ایجاد کرده است.

این در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در تاریخ ۱۷ اکتبر گفته بود که به تلاش‌های دیپلماتیک خود در قبال کره شمالی تا افتادن اولین بمب ادامه خواهد داد.

اظهارنظر این مقام وزارت خارجه آمریکا نشانه روشنی مبنی بر این موضوع است که آمریکا به طور مستقیم با کره‌شمالی و فراتر از بحث آزادی زندانیان آمریکایی در حال گفت‌وگو است.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا مذاکره با کره‌شمالی را بی‌فایده توصیف کرده بود.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که ارتباط مستقیم میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ از نظر تعداد و ماهیت، محدودیت ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز