خبرگزاری کار ایران

ایجاد نخستین پایگاه نظامی ترکیه در غرب حلب

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۱۷

منابع سوری فاش کردند، ترکیه در تلاش است هشت پایگاه نظامی را در خاک سوریه ایجاد کند که نخستین پایگاه طی چند روز آینده در حومه غربی حلب افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های محلی در سوریه گزارش دادند که ترکیه مرحله مقدماتی ساخت نخستین پایگاه نظامی در «جبل الشیخ برکات» در نزدیکی شهر «داره عزه» در حومه غربی حلب را تکمیل کرده است. ترکیه برای ایجاد هشت پایگاه نظامی در خاک سوریه تلاش می‌کند.

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از منابع محلی گزارش داد، بولدوزرهای ارتش ترکیه برای سرعت بخشیدن به روند تاسیس این پایگاه که در منطقه‌ای استراتژیک واقع است، به‌شدت کار می‌کنند.

الوطن به نقل از منابع معارض وابسته به گروهک شورشی «جنبش نورالدین الزنکی»، که اداره ریف غربی حلب را با «جبهه‌النصره» تقسیم کرده‌اند، تصریح کرد که جبهه‌النصره محافظ کاروان ارتش ترکیه است که از ۱۴ ماه گذشته میلادی ( اکتبر) تجهیزات نظامی را به این مناطق منتقل می‌کند.

این منابع پیش‌بینی کردند، ساخت پایگاه نظامی «الشیخ برکات» در چند روز آینده برای تبدیل‌ شدن به واقعیت پایان یابد.

ترکیه در راستای اجرای توافق حاصل‌شده در «آستانه» درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، نیروهای نظامی خود را به شمال ادلب اعزام کرده بود. ولی برخی رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند که آنکارا برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در شماری از فرودگاه‌ها در ریف ادلب و تقویت حضور نظامی‌اش در منطقه کردنشین «عفرین» تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز