خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصویب تحریم های جدید علیه حزب الله در کنگره آمریکا/ ادامه جنگ لفظی جمهوری خواهان با ترامپ/ تبریک اسد به رئیس جمهور چین

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۳۰۹

جهان در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات و رفت و آمدهای سیاسی مهمی بود، نخست‌وزیر عراق وارد تهران شد و کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه حزب الله لبنان وضع کرد. همچنین رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که امروز قرار است اسناد ترور رئیس‌جمهوری پیشین را منتشر کند.

به گزارش ایلنا، -قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح جدید را در راستای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان به تصویب رساندند.

- پارلمان کردستان عراق امروز -پنجشنبه- برای بررسی تعلیق دوره «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق تشکیل جلسه می‌دهد.

- رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، دولت او امروز اسناد مربوط به ترور «جان اف کندی» رئیس‌جمهوری پیشین را منتشر می کند.

- رئیس جمهوری سوریه به همتای چینی خود به دلیل انتخاب مجدد او به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تبریک گفت.

- در پی امضای سند گشایش دفتر حفاظت منافع ایران در عربستان میان مقام‌های ایرانی و سفیر سوییس در تهران، متقابلا سوئیس حافظ منافع عربستان در تهران است.

- جنگ لفظی درون حزبی میان سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی و رییس‌جمهور آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ادامه دارد. باب کورکر روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت: « بار دیگر همان حرف‌های غیرواقع از همان رییس‌جمهور غیرقابل اعتنا تکرار شده است.»

-  پایگاه خبری تریبون پاکستان مدعی شد که ایران در نامه‌ای به پاکستان از آنها خواسته تا پروژه خط لوله گاز را که مدت زیادی است، متوقف شده است در پیشنهادی جدید از سر بگیرد.

-رهبر جدایی طلبان کاتالونیا درخواست حضور در جلسه پارلمان اسپانیا و سخنرانی در پارلمان در دفاع از دلایل جدایی از اسپانیا را رد کرد.

-  نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است یک ناوشکن این کشور پس از حمله دزدان دریایی در آب‌های اطراف یمن، به درخواست تهران، به کمک یک قایق ماهیگیری ایرانی رفته است.

- «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق شب گذشته پس از ترکیه وارد تهران شد و مورد استقبال معاون رئیس‌جمهور قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز