خبرگزاری کار ایران

انتخابات ایالتی پیش از مذاکرات ائتلاف آزمون جدید برای مرکل

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۲۰

صدراعظم آلمان پیش از مذاکرات ائتلاف امروز در یک انتخابات ایالتی بار دیگر مورد رأی و آزمون مردم آلمان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه هفته پس از انتخابات آلمان که در آن حزب دمکرات مسیحی این کشور بدترین نتیجه خود در یک دهه اخیر را کسب کرد، رهبر بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا آزمون دیگری در انتخابات ایالتی ایالت «زاکسونی» پیش روی دارد.

این انتخابات ایالتی امروز -یک شنبه- در این ایالت برگزار می شود.

آخرین نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌داد که حزب دموکرات مسیحی همچنان حزب رقیب خود یعنی حزب سوسیال دموکرات را جای گذاشته و از آن‌ها جلوتر است.

در این میان بسیاری معتقدند که پیروزی در این نظرسنجی برای مرکل اهمیت ویژه‌‌ای دارد چرا که باعث تقویت وی و همچنین ثابت کننده اعتماد مردم به حزب دموکرات مسیحی خواهد بود.

در این میان «مارتین شولتز» رقیب مرکل نیز به شدت به دنبال پیروزی در این نظرسنجی بوده تا بتواند شکستش در انتخابات اخیر را به نحوی جبران کند.

این نظرسنجی درست پیش از آغاز مذاکرات تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا که از ائتلاف حزب دموکرات مسیحی با احزاب لیبرال دمکرات‌، اتحادیه مسیحیان باواریا و سبزها  قرار است انجام شود صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز