خبرگزاری کار ایران

ترکیه گذرگاه مرزی جدیدی با عراق باز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۲۹

ترکیه اعلام کرد قصد دارد یک گذرگاه مرزی جدید با همکاری دولت مرکزی عراق ایجاد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «بینالی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد آنکارا قصد دارد یک گذرگاه مرزی جدید را با همکاری دولت مرکزی عراق باز کند.

وی تاکید کرد: «این گذرگاه جدید پس از بسته شدن گذرگاه اصلی فعلی میان دو کشور و در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان ایجاد می‌شود».

نخست‌وزیر ترکیه تصریح کرد: «ما به مسئولان دولت عراق طرح ایجاد یک گذرگاه مرزی جدید به نام «اوفاکوی» واقع در غرب گذرگاه مرزی «خابور» که اقلیم کردستان را به ترکیه متصل می‌کرد، پیشنهاد داده‌ایم و منتظر پاسخ دولت عراق هستیم».

ییلدریم اضافه کرد که قصد دارد در همین رابطه با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق بحث و تبادل نظر کند.

نخست‌وزیر ترکیه تأکید کرد مایل است همکاری ترکیه و دولت مرکزی عراق در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی، امنیتی و مسائل سیاسی ارتقاء پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق از این کشور آن را مساله‌ای خواند که مستقیما با امنیت ملی ترکیه در ارتباط است.

پیش‌تر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز از بسته شدن تمامی مرزهای زمینی و هوایی این کشور با اقلیم کردستان خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز