خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع هلند استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۷۱۷

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور درپی اشتباه این وزارت‌خانه در تامین امنیت صلحبانان در مالی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «ینین هنیس پلاسخائرت» وزیر دفاع هلند اعلام کرد که در پی اشتباهات وزارت دفاع این کشور در تأمین امنیت گروهی از صلح‌بانان در کشور آفریقایی مالی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

این استعفا زمانی روی داد که گزارش‌هایی مبنی بر اشتباهات فاحش وزارت دفاع هلند در تامین امنیت این صلحبانان در ژوئن ۲۰۱۶ در مالی روی داد که بر اثر آن دو سرباز کشته و یک سرباز دیگر نیز زخمی شد.

ینین هنیس پلاسخائرت روز گذشته –سه‌شنبه-  با حضور در یک جلسه پارلمانی خبر استعفای خود را اعلام کرد. وی همچنین اضافه کرد که فرمانده نیروهای مسلح هلند نیز در همین راستا از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

وی در این جلسه تصریح کرد: «من قلب و جانم را وقف وزارت دفاع کرده بودم که امروز و در این مکان وظیفه من به پایان می‌رسد».

از زمان انتشار گزارش تعلل وزارت دفاع هلند در تامین امنیت این صلح‌بانان، پلاسخائرت تحت فشار زیادی قرار گرفت.

جایگزین وی به زودی توسط دولت موقتی که بر سر کار است، معرفی خواهد شد. 

حادثه‌ای که منجر به کشته شدن دو صلح‌بان در مالی شد، مربوط به انفجار خمپاره در حین تمرین‌های آموزشی در یکی از پایگاه‌های نظامی هلند در مالی است. وزارت دفاع تجهیزاتی که باعث بروز این حادثه شد را از آمریکا تهیه کرده بود ولی پیش از به کارگیری آن‌ها از ایمنی این تجهیزات اطمینان حاصل نشد.

طرف آمریکایی نیز اعلام کرده بود که ایمنی این تجهیزات تضمین نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز