خبرگزاری کار ایران

ترامپ کره‌شمالی را به «جنگی ویران‌گر» تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۹۲

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید واشنگتن به گزینه نظامی برای مقابله با تهدید احتمالی از سوی کره‌شمالی اولویت نمی‌دهد، اما چنانچه از چنین گزینه‌ای استفاده کند، نتیجه «ویران‌گر» خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، با اشاره به گزینه نطامی احتمالی در برابر کره‌شمالی، گفته است: «ما کاملا آماده استفاده از گزینه دوم هستیم، و نه گزینه‌‌ای که اجرای آن را برتری می‌دهیم.»

ترامپ سپس افزود: «اما اگر ما به انجام آن (گزینه دوم) اقدام کنیم، ویران‌گر خواهد بود، می‌توانم به شما بگویم، که برای کره شمالی ویران‌گر خواهد بود. این گزینه، گزینه نظامی‌ست. اگر مجبور شویم، به آن دست خواهیم زد.»

یک روز پیش از این گفته‌ها، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده بود برخلاف اظهارات کره‌شمالی، واشنگتن به این کشور اعلان جنگ نکرده‌ است.

ساعاتی پیش از آن، وزیر خارجه کره‌شمالی، در نیویورک به خبرنگاران گفته بود: «جهان باید خوب به خاطر داشته باشد که این آمریکا بود که اول علیه میهن من اعلان جنگ کرد.»

با وجود این هشدارها و تهدیدها، اما در سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در سنای این کشور، نشانه‌ای از رصد تغییرات عمده در موضع‌گیری نیروهای نظامی کره‌شمالی دیده نمی‌شود.

ژنرال «جوزف دانفورد»، روز گذشته در نشستی با کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، در عین حال گفته‌است با در نظر گرفتن فوریت‌های فعلی «کره‌شمالی قطعا بزرگ‌ترین تهدید امروز است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز