خبرگزاری کار ایران

استفاده ایوانکا ترامپ از حساب ایمیل شخصی برای کارهای دولتی

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۱۶

منابع آگاه اعلام کردند دختر و مشاور رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای برقراری ارتباط با یک مقام دولتی و انجام کارهای دولتی از حساب ایمیل شخصی خود استفاده کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، بر اساس اسنادی که سازمان تحقیقات آزاد اطلاعات آمریکا منتشر کرده  «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای برقراری ارتباط با «لیندا مک‌ماهون» رئیس اداره مشاغل خرد دولت آمریکا از حساب شخصی ایمیل خود استفاده کرده است.

بر اساس این اسناد ایوانکا در تاریخ ۲۸ فوریه از حساب شخصی خود برای ارتباط با مک‌ماهون استفاده کرده‌ است. البته ایوانکا در این تاریخ هیچ سمت رسمی در دولت نداشته است. وی در این ایمیل درباره مسائلی همچون به وجود آوردن فرصت‌های شغلی و مسائل مربوط به کارآفرینی زنان با مک‌ماهون مکاتبه کرده است. همچنین آدرس ایمیل برخی از کارکنان دولت همچون «دیانا پاول» و «جولی رادفورد» نیز در این پیام کپی شده است.

ایوانکا در ماه مارس به عنوان مشاور رایگان کاخ سفید انتخاب شد ولی برخی از کارشناسان معتقدند وی به احتمال فراوان در ماه فوریه نیز به حساب‌های ایمیلی کاخ سفید دسترسی داشته است چرا که وی دختر رئیس‌جمهوری ایالات متحده بوده و رادفورد رئیس دفتر وی نیز از حساب کاربری کاخ سفید بهره می‌برده است.

زمانی که ایوانکا این ایمیل را ارسال کرد، در جلسه‌ای در کاخ سفید با حضور پدرش و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا که در آن هیاتی تجاری نیز حضور داشتند، حاضر بوده است.

پیش از این نیز خبری مبنی بر استفاده «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ از حساب شخصی ایمیل خود برای کار دولتی منتشر شده بود.

«اوستین اورس» مدیر اجرایی و مشاور ارشد سابق وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در این باره به نیوز‌ویک گفت: در حال حاضر شاهد یک قانون برای خانواده ترامپ و یک قانون دیگر برای سایر مردم هستیم. این تعجب برانگیز است که در تمامی طول مبارزات انتخاباتی ایوانکا و کوشنر از این موضوع برای مانور دادن استفاده می‌کردند. حقیقت این است که هردوی آن‌ها قوانین حاکم برای استفاده از حساب ایمیل‌ را نادیده گرفتند.

سخنگوی کاخ‌سفید در این باره اعلام کرد: استفاده ایوانکا از حساب شخصی مربوط به زمانی است که وی کارمند کاخ سفید نبوده است و در آن زمان نیز به حساب رسمی ایمیل دسترسی نداشته است. وی اطمینان داد که ترامپ برای تبادل پرونده‌ها از حساب رسمی استفاده می‌کند و قوانین مربوط به استفاده از حساب کاربری ایمیل را رعایت می‌کند.

«پولیتیکو» در گزارشی اتهام‌های مشابهی را علیه کوشنر مطرح کرد حال آنکه وکیل وی صحت آنها را تایید اما ادعا کرد که همگی درباره مسائل تجاری یا ساماندهی میهمانی های کاخ سفید بوده‌اند و هیچ شواهدی مبنی بر مبادله اطلاعات طبقه‌بندی شده توسط وی وجود ندارد.

وکیل کوشنر نیز اعلام کرد که داماد ترامپ فقط زمانی از ایمیل شخصی استفاده می‌کند که مقالات خبری و تحلیل‌های سیاسی ارائه می کند و معمولا ابتدا طرف مقابل اقدام به آغاز مکاتبه می‌کند.

در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ کمپین ترامپ، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ریاست جمهوری را به خاطر استفاده از ایمیل شخصی همیشه مورد هجمه قرار داده و اف‌بی‌آی نیز وی را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

برخی منابع اعلام کرده اند بسیاری از جمهوری‌خواهان از حساب‌های شخصی خود برای ارتباط استفاده می‌کنند در حالی که از کارکنان دولت به شمار می‌روند.

همچنین نیوزویک پیشتر گزارشی منتشر کرده بود که در دولت جورج بوش بین سال‌های ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۰۹ میلادی ۲۲ میلیون ایمیل که از سرورهای شخصی ارسال شده بود پاک شده بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز