خبرگزاری کار ایران

آمریکا برنامه حمایت از کودکان مهاجر بدون مدرک را متوقف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۴۶

وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرده که دولت ایالات متحده، برنامه حمایت از جوانان مهاجری که دارای اسناد هویتی و مهاجرتی نیستند را متوقف خواهد کرد

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جف سشنز» گفته است از تاریخ هفتم سپتامبر دیگر جوانانی که مدارک اقامتی ندارند، نخواهند توانست برای استفاده از مزایای این برنامه که «داکا» نام دارد، درخواست بدهند.

در عین حال، به گفته وزیر دادگستری آمریکا، در وضعیت کسانی که هم اکنون از این مزایا استفاده می‌کنند، تا حداقل شش ماه آینده تغییری ایجاد نخواهد شد.

این برنامه حمایتی که از دستاوردهای مهم دوران «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا محسوب می‌شود، حدود ۸۰۰ هزار نفر از جوانانی که فاقد مدارک معتبر مهاجرتی بودند را تحت حمایت قرار می‌داد.

دو روز پیش برخی رسانه‌های آمریکا خبر داده بودند که ترامپ در نظر دارد برنامه حمایت از جوانان مهاجری که دارای اسناد هویتی و مهاجرتی نیستند را ملغی کند.

ترامپ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایل به تنبیه کودکان نیست، کودکانی که بیشترشان حالا افراد بزرگسال هستند» و افزود: «اما ما باید تشخیص دهیم که آمریکا کشور فرصت هاست چون کشوری است که قانون در آن حاکم است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز