خبرگزاری کار ایران

آمریکا کنترل ۳ مرکز دیپلماتیک روسیه را در دست گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۴۵۸

مقام‌های پلیس فدرال آمریکا پس از تفتیش سه مرکز دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا، کنترل این مراکز را در دست گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، مقام‌های آمریکایی کنترل سه مرکز دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را در دست گرفتند. این اقدام پس از دستور به تعطیلی و ترک این اماکن صورت گرفته است.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا تا بعد از ظهر دوم سپتامبر (به‌ وقت محلی) فرصت داده بود تا کنسولگری روسیه در سان‌فرانسیسکو و ساختمان دیپلماتیک این کشور در شهر واشنگتن و نیویورک تعطیل شوند.

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز گذشته اعلام کرده بود، ماموران پلیس فدرال آمریکا قصد دارند پس از تعطیلی کنسولگری سان‌فرانسیسکو، از این مکان دیپلماتیک بازرسی کنند.

اما دو کشور در مورد تعطیلی یکی از این مراکز، که یک مرکز تجاری در واشنگتن است، پس از پایان مهلت اعلام‌شده، روایت‌های مختلفی ارائه کرده‌اند.

مسکو اظهار داشته که مقام‌های آمریکایی «تهدید به شکستن در ورودی» کرده‌اند و پلیس فدرال آمریکا «اقدام به پاکسازی محوطه» کرده‌است.

در مقابل وزارت خارجه آمریکا این اظهارات و اتهام‌ها را رد کرده و گفته در هر سه مرکز، مقام‌های آمریکایی همراه کارمندان روسیه، مشترکا، اقدام به قدم‌زدن در محل کرده‌اند «تا از تـرک پرسنل از ساختمان‌ها اطمینان حاصل شود».

دستور به تعطیلی و ترک این مراکز، در واکنش به اقدام روسیه به کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور صورت گرفته است. مسکو درخواست برای کاهش دیپلمات‌ها را در واکنش به تحریم‌های جدید کنگره آمریکا مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز