خبرگزاری کار ایران

یک حزب سیاسی جدید در کردستان عراق اعلام موجودیت کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۳۱

برخی از شخصیت‌هایی که از حزب دموکرات کردستان عراق جدا شده‌ بودند اقدام به تاسیس یک حزب جدید در این اقلیم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، یک حزب سیاسی جدید در اقلیم کردستان با نام «جبهه آینده کردستان» اعلام موجودیت کرد. 

این حزب جدید متشکل از برخی از احزاب سیاسی، گروه‌های مدنی، شخصیت‌های دانشگاهی، علمای دینی و همچنین اعضای جدا شده از حزب دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» است. 

 «صمد خوشناو» دبیر کل این حزب تازه تاسیس اعلام کرد که جبهه آینده کردستان شامل چهار حزب سیاسی، ۲۲ گروه مدنی، شخصیت‌های مذهبی و دانشگاهی و همچنین عموم مردم کردستان است. 

خوشناو تاکید کرد که تصمیم برای تاسیس این حزب پس از جدا شدن برخی از شخصیت‌های مهم از حزب دموکرات کردستان عراق گرفته شده و تعدادی از این افراد به جبهه آینده کردستان پیوسته‌اند. 

وی در خصوص اهداف تشکیل این حزب سیاسی جدید تاکید کرد که اولویت اساسی ما مبارزه با فساد و احتکار، پشتیبانی از قشر کم‌درآمد، گسترش عدالت اجتماعی و همچنین اصلاحات است. 

دبیر کل جبهه آینده کردستان تاکید کرد که ۵۰ نفر از شخصیت‌های این حزب در انتخابات آتی شرکت‌ خواهند کرد. 

وی ادامه داد سیاست‌های این حزب تازه تاسیس کاملا مستقل بوده و از هیچ حزب و جناحی تبعیت نمی‌کند و برای تامین نیازهای مالی خود به حمایت ۱۱۷ هزار طرفدار خود متکی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز