خبرگزاری کار ایران

نوری مالکی:

پایگاه نظامی خارجی در عراق تاسیس نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۰۸۷

معاون رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد دولت این کشور اجازه تاسیس پایگاه نظامی به هیچ‌یک از کشورهای خارجی در خاک این کشور را نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «نوری المالکی» معاون «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد دولت این کشور اجازه تاسیس پایگاه نظامی به هیچ یک از کشورهای خارجی در خاک این کشور را نمی‌دهد. 

وی افزود: این تصمیم شامل تمامی کشورهای خارجی می‌شود. 

نوری المالکی اعلام کرد: برخی کشور‌ها معتقد بودند که باید از تروریسم به عنوان ابزاری جهت تنبیه عراق و سوریه استفاده کرد و اکنون نابود کردن تروریسم نیاز به یک جنگ جهانی تمام عیار دارد. 

وی همچنین درباره بحران دیپلماتیک موجود در خلیج فارس اعلام کرد: اختلافات پیش‌آمده میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باعث تضعیف گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه شده است و این امر زمینه ساز یافتن راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه خواهد شد. 

معاون رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد: در گذشته طرحی برای تقسیم عراق و سوریه به کشورهای کوچک‌تر در راستای منافع رژیم صهیونیستی وجود داشت که تاکنون با شکست مواجه شده است. 

مالکی خاطرنشان کرد: روابط بغداد-مسکو روابطی استراتژیک بوده و چراغ سبز عراق به روسیه یک تصمیم در سطح حکومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز