خبرگزاری کار ایران

عراق خواستار برچیده‌ شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۲۰۶

معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که بغداد نمی‌خواهد پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور باقی بماند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهوری عراق با تاکید بر نقش نیروهای ارتش و همچنین بسیج مردمی عراق در آزادسازی موصل تصریح کرد که آمریکا در پی مصادره این پیروزی به نفع خود است. 

وی تصریح کرد: «آمریکا می‌گوید آزادی موصل دستاورد نظامی نیروهای این کشور و ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن است. »

مالکی در ادامه با بی‌اساس خواندن این ادعا افزود که درست است که نیروی هوایی آمریکا از نیروهای عراقی پشتیبانی کرده‌اند ولی این پیروزی متعلق به نیروهای عراقی است. 

وی در ادامه قدردانی خود از نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی برای کمک این نیرو‌ها به شکست داعش را اعلام کرد. 

معاون رئیس‌جمهوری عراق اضافه کرد دولت این کشور مخالف برقرار ماندن پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک عراق است و ما به واشنگتن اعلام کرده‌ایم که حق بازگرداندن پایگاه‌های نظامی خود به عراق را ندارد. 

مالکی همچنین در انتقاد از خطاب قرار دادن نیروهای ارتش عراق به عنوان تروریست توسط آمریکا افزود که واشنگتن حق این را ندارد که ارتش عراق را تروریست خطاب کند چرا که آن‌ها فرزندان این سرزمین هستند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها در مبارزه با گروه تروریستی داعش کشته یا زخمی شده‌اند و اگر تلاش و فداکاری آن‌ها نبود هیچ شیعه یا سنی در عراق باقی نمی‌ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز