خبرگزاری کار ایران

واکنش آمریکا به کاهش دیپلمات‌های خود در روسیه

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۷۰۰

وزارت خارجه آمریکا تصمیم مسکو برای خروج ۷۵۵ دیپلمات این کشور از خاک روسیه را تاسف‌بار خوانده و گفته واشنگتن درحال بررسی واکنش احتمالی به آن است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای خروج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از این کشور را اقدامی تاسف‌بار و غیر قابل توجیه، توصیف کرده و گفته واشنگتن در حال بررسی واکنش احتمالی به آن است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما در حال ارزیابی تاثیر این محدویت و نیز واکنش به آن هستیم.»

 بیانیه وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از آن صادر شد که پوتین در مورد «بن‌بست» در روابط مسکو و واشنگتن هشدار داد و اعلام کرد که  ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی باید خاک کشورش را ترک کنند.

پیش از این وزارت خارجه روسیه خواستار آن شده بود که آمریکا تا پایان تابستان، شمار کارکنانش در این کشور را به ۴۵۵ نفر کاهش دهد؛ به همان شمار دیپلمات که روسیه در آمریکا دارد.

سنای آمریکا، پنجشنبه گذشته با اکثریت قاطع آرا طرح تشدید تحریم‌های روسیه را تصویب کرد. طرحی که واکنشی به اتهام‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد «مداخله» روسیه در روند انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته و همچنین الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه یا مسائلی در پیوند با حقوق بشر است. در این طرح که نام اصلی آن «مقابله با اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» است، تحریم‌هایی علیه ایران و کره‌شمالی نیز در نظر گرفته شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز