خبرگزاری کار ایران

استرالیا از خنثی‌شدن نقشه تروریستی برای ساقط کردن یک هواپیما خبر داد

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۰۹

نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید نیروهای امنیتی کشورش جلوی یک «توطئه تروریستی» که هدف از آن ساقط‌کردن هواپیما بود را گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا، شنبه گفت در پی یک عملیات گسترده اطلاعاتی پلیس این کشور توانسته افرادی را شناسایی و طی یک حمله بازداشت کند که قصد داشتند ناوگان هواپیمایی استرالیا را هدف قرار دهند.

پلیس ضدتروریسم سیدنی، عصر شنبه به محله‌هایی در حومه سیدنی یورش برده و چهار نفر را که گفته شده مظنونان این توطئه بوده‌اند، بازداشت کرده است.

طبق این گزارش، زنی که شوهر و پسرش در جریان این یورش بازداشت شده‌اند گفته آنها هیچ ارتباطی با گروه‌های افراطی‌گرا ندارند.

ترنبول همزمان با اعلام این خبر گفته اکنون تدابیر امنیت ویژه‌ای در فرودگاه‌های استرالیا اتخاذ شده است.

با وجود این، سطح هشدار حملات تروریستی در استرالیا تغییری نکرده و همچنان در سطح «محتمل» قرار دارد.

شنبه‌شب به وقت سیدنی، «اندرو کالوین» رئیس پلیس فدرال استرالیا گفت چهار نفری که بازداشت شده‌اند متهم به توطئه‌چینی هستند که از «عقاید اسلام‌گرایانه» الهام گرفته است.

پلیس هنوز از جزئیات این نقشه، نظیر زمان و مکان احتمالی آن گزارشی منتشر نکرده اما گفته انتظار دارد جزئیات بیشتری در جریان بازجویی از مظنونان به دست آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز