خبرگزاری کار ایران

تمدید حکومت نظامی در فیلیپین تا اخر سال جاری میلادی

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۲۳۴

کنگره فیلیپین به طرح رئیس‌جمهوری این کشور برای تمدید حکومت نظامی تا پایان سال جاری میلادی در مناطق جنوبی این کشور رأی داد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، کنگره فیلیپین امروز –شنبه- اعلام کرد طرح «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری این کشور برای تمدید حکومت نظامی در مناطق جنوبی این کشور را تصویب کرد.

در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای فیلیپین، قانون‌گذاران با اکثریت قاطع طرح پیشنهادی دوترته برای تمدید حکومت نظامی در جنوب فیلیپین تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی را به تصویب رساندند. 

این تصمیم برای مقابله با تروریست‌های وابسته به گروه تروریستی داعش است که از هفته‌ها قبل با آغاز عملیات تروریستی-نظامی خود توانسته‌اند کنترل مناطقی از شهر «مراوی» را به دست آورند. 

در ابتدای اعلام حکومت نظامی توسط دوترته در «میندانائو» در تاریخ  ۲۳ ماه می‌، عناصر گروه تروریستی داعش عملیات نظامی-تروریستی خود را در این منطقه آغاز کردند. 

نمایندگان مخالف به برقراری حکومت نظامی در تمامی میندانائو معترض هستند و معتقدند از آنجا که درگیری‌های فقط در یک شهر وجود دارد، فقط باید در‌‌ همان شهر قانون حکومت نظامی برقرار شود. 

تقریبا هزار نفر از عناصر تروریست داعش در ابتدا با گروگان گرفتن ۲۳ نفر عملیات نظامی-تروریستی خود را آغاز کردند که در ادامه توانستند بخش‌هایی از شهر مراوی را نیز اشغال کنند. 

ارتش فیلیپین اعلام کرده است در حال حاضر تنها ۶۰ نفر از این عناصر تروریست در شهر مراوی حضور دارند. 

دوترته روز گذشته اعلام کرد من نمی‌توانم رویکرد نرم‌خویانه داشته باشم و حتی پس از آزادسازی کامل مراوی عملیات نظامی علیه این عناصر ادامه پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز