خبرگزاری کار ایران

آمریکا از آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه ضد موشکی «تاد» خبر داد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۲۸۳

آمریکا اعلام کرد که به طور موفقیت‌آمیز سامانه ضد موشکی تاد را علیه یک موشک بالیستیک میان‌بُرد آزمایش کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد، سامانه دفاع ضدموشکی جنجالی‌اش توانسته با موفقیت یک موشک میان‌برد را بر فراز اقیانوس آرام هدف بگیرد.

این آزمایش از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود اما حالا در میانه بالاگرفتن تنش با کره‌شمالی و برنامه هسته‌ای‌اش آزمایش شده است.

کره‌شمالی، سه‌شنبه گذشته اعلام کرد اولین آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را انجام داده است. این کشور مدعی شد «موشک هاوسونگ ۱۴» می‌تواند هر نقطه از جهان را هدف بگیرد اما ارتش آمریکا اعلام کرد این موشک صرفا یک موشک میان‌برد است.

طبق این گزارش، آژانس دفاعی موشکی آمریکا، روز گذشته در بیانیه‌ای گفت آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه تاد آمریکا در اقیانوس آرام می‌تواند توانایی آمریکا دربرابر تهدیدهای موشکی کره‌شمالی و سایر کشورها نشان بدهد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، این سامانه توانسته از آغاز آزمایش‌ها در یک دهه گذشته تمام اهداف خود را شناسایی کند اما این اولین نمونه آزمایش و هدف‌گیری موفق یک موشک میان‌برد بوده است.

براساس گزارش این آژانس، این سامانه در «کدیاک» آلاسکا توانسته موشک میان‌برد شلیک شده از یک هواپیمای «سی-۱۷» را که در شمال هاوایی پرواز می‌کرده هدف بگیرد و ساقط کند.

آمریکا این سامانه را در «گوام» در یک زمین سابق گلف در کره‌جنوبی مستقر کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی پکن و مسکو از آمریکا خواستند سامانه تاد خود را از کره جنوبی برچیند.

سال گذشته وقتی که خبر استقرار این سامانه در کره جنوبی منتشر شد، کره‌شمالی خبر داد که واکنش فیزیکی متقابل نشان خواهد داد.

آژانس دفاع موشکی آمریکا ماه ژوئن به قانونگزاران آمریکایی خبر داد که ارتش آمریکا می‌خواهد بین سپتامبر ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ سامانه تاد در نقاط مختلف مستقر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز