خبرگزاری کار ایران

رئیس بانک مرکزی قطر:

ذخایر ارزی کافی برای غلبه بر بحران را داریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۵۸۱

رئیس بانک مرکزی قطر تأکید کرد که کشورش به دلیل دارا بودن ذخایر ارزی گسترده، قادر است دربرابر ناآرامی‌های ناشی از تحریمی‌ که چهار کشور عربی بر آن تحمیل کرده‌اند، مقاومت کند.

به گزارش ایلنا، «شیخ عبدالله بن‌سعود الثانی» رئیس بانک مرکزی قطر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا متذکر شد که قطر ۳۴۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد که شامل دارایی‌های این کشور در صندوق‌های ثروت حاکمیتی‌اش می‌شود و دوحه با داشتن این ذخایر می‌تواند بر بحران دیپلماتیک کنونی فائق آید. 

رئیس بانک مرکزی قطر گفت: «این اعتبار سیستم ماست. این ذخایر ارزی برای ما در رویارویی با هرگونه بحران‌هایی کفایت می‌کند.»

بن‌سعود الثانی با اعلام این‌که بانک مرکزی قطر ۴۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی و نیز طلا دارد، خاطرنشان کرد که سازمان سرمایه‌گذاری این کشور نیز ۳۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی قابل نقد دارد. 

این مسئول قطری گفت: «قطر از یک سیستم خوب و منحصر به فرد برخوردار است. ما قوانینی داریم که علیه انواع مختلف تروریسم تصویب شده است... ما با صندوق بین‌المللی پول و دیگر نهادهای بین‌المللی برای تصویب قوانین و ممیزی‌ها و ارزیابی‌های لازم همکاری می‌کنیم... ما هیچ چالشی نداریم، ما از آن‌ها برای بررسی تمام دفاترمان استقبال می‌کنیم. آن‌ها همچنان باز هستند.» 

وی اعلام کرد که میزان خروج سرمایه از این کشور از زمان تشدید بحران دیپلماتیک چشمگیر نبوده است و تصریح کرد که «پول بیشتری در حال انتقال به قطر است». 

رئیس بانک مرکزی قطر بروز اختلال در قراردادهای بلندمدت نفت و گاز را رد کرد. 

عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی، یمن و مصر در اوائل ماه ژوئن گذشته روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با قطر به اتهام «سیاست‌های مداخله‌گرایانه و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی» قطع کرده‌اند.

در حالی‌که احتمال تشدید بحران قطر تقویت شده است، دوحه تأکید کرده است که حاضر به پذیرش شروطی که حاکمیت آن را هدف گرفته است، نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز