خبرگزاری کار ایران

بازداشت یکی دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهوری برزیل

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۵۸

پلیس برزیل از دستگیری یکی دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهوری این کشور به اتهام ممانعت از اجرای عدالت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس برزیل از بازداشت یکی از وزرای کابینه «میشل تمر» رئیس‌جمهوری این کشور خبر داد. 

پلیس برزیل اعلام کرد که «گدل ویرا لیما» وزیر سابق امور حقوقی کابینه رئیس جمهوری برزیل به اتهام سوء استفاده از مقام خود و جلوگیری از اعمال قانون و عدالت بازداشت شده است.

وی همچنین متهم به سوءاستفاده از مقام خود برای اعمال نفوذ در امور تجاری شده است. 

ویرا چندین دهه است که از دوستان نزدیک رئیس‌جمهوری برزیل به شمار می‌رود. 

میشل تمر رئیس‌جمهوری برزیل متهم به فساد مالی شده است. 

دادستان فدرال برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لیما متهم به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حزب دموکراتیک برزیل و پرداخت هزینه‌های سنگین است. 

 «والیسنی دی سوزا اولویرا» قاضی فدرال نیز در این خصوص اعلام کرد که لیما مبلغ شش میلیون دلار رشوه از «لوسیو فونارو» یکی از واسطه‌های معاملات بازرگانی دریافت کرده است. 

 «گامیل فوپل» وکیل لیما نیز در واکنش به دستگیری موکل خود اعلام کرد که این دستگیری امری کاملا غیرضروری بوده و لیما در خصوص اتهام‌های وارده با بازرسان کاملا همکاری می‌کرده است. 

برخی از بازرسان معتقدند لیما بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی که به عنوان معاون بانک دولتی فدرال در حال خدمت بود، پول‌های تقلبی در اختیار سیاستمداران قرار می‌داده است. 

تمر که اکنون محبوبیت خود را به شدت از دست داده، در معرض برکناری از قدرت قرار گرفته است و اگر نمایندگان پارلمان مجاز به تحقیق در خصوص پرونده فساد مالی علیه وی شوند، می‌توانند با اکثریت دو سومی وی را از کار برکنار کنند. 

«رودریگو جانوت» دادستان عالی نیز در خصوص پرونده فساد مالی رئیس‌جمهوری برزیل اعلام کرده است که میشل تمر با اعمال نفوذ مانع از تکمیل فرآیند تحقیق و اجرای عدالت می‌شود. 

لیما دومین مقام سابق دولتی است که در کمتر از یک ماه دستگیر می‌شود. 

دو هفته قبل نیز «انریکه ادواردو آلوز» وزیر سابق امور گردشگری نیز به اتهام ارتباط با پرونده فساد مالی دستگیر و پس از اثبات جرم، زندانی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز