خبرگزاری کار ایران

دولت ترامپ:

آینده اسد در دستان روسیه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۱۹۸

وزیر خارجه آمریکا با بیان این‌که اولویت واشنگتن مبارزه با داعش است، گفته است که سرنوشت رئیس‌جمهوری سوریه در دستان روسیه است و مسکو باید در مورد وی تصمیم بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فارین‌پالیسی، چند دیپلمات خبر دادند که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، هفته گذشته در دیداری خصوصی  با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، در حال حاضر آینده «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در دستان روسیه است؛ چرا که اولویت دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تمرکز بر نابودی گروه تروریستی داعش است.

 این گزارش در حالی منتشر می‌شود که قرار است دور تازه‌ای از مذاکرات روسیه، ایران و ترکیه در مورد سوریه، طی امروز و فردا در «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار شود.

پیش از این، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته بود که هشدارهای کاخ سفید به دولت اسد در مورد مسائلی مانند حملات احتمالی شیمیایی به غیرنظامیان، شامل روسیه و ایران نیز می‌شود.

طبق این گزارش، پیام دیدار خصوصی تیلرسون با گوترش، حاکی از افزایش تمایل دولت ترامپ برای دادن اختیار بیشتر به روسیه در حوزه مسائل سوریه و تمرکز کامل واشنگتن در نبرد و نابودی داعش است.

تیلرسون همچنین در دیدار با گوترش مدعی شده است که حملات به نیروهای مسلح دولت سوریه و همپیمانان آن طی ماه‌های گذشته، «اهداف محدود تاکتیکی» داشته و به‌منظور جلوگیری از حملات احتمالی شیمیایی سوریه، و پشتیبانی از شبه‌نظامیان مورد حمایت ائتلاف انجام شده‌ است.

 کاخ سفید، هفته گذشته بدون ارائه سندی، مدعی شد دولت سوریه در حال مقدمه‌چینی برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر است و تأکید کرد که در صورت انجام چنین حمله‌ای، دولت و ارتش سوریه «بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد». بشار اسد این اتهام را رد کرده بود.

طی ماه‌های گذشته ارتش آمریکا حملاتی به مواضع ارتش سوریه و حامیان دمشق انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز