خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

کره‌شمالی نیازمند «پاسخ قاطع» است

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۷۴۲

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با همتای کره‌جنوبی خود، بر لزوم پاسخ قاطع به تهدیدات کره‌شمالی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه تاکید کرد که برنامه موشکی هسته‌ای و بالستیک کره‌شمالی، نیازمند «پاسخ قاطع» است و دوره «صبر استراتژیک» با پیونگ‌یانگ به سر آمده است.

ترامپ، که در نشست خبری مشترک با همتای کره‌جنوبی خود «مون جائه این» سخن می‌گفت، افزود: «صادقانه بگویم، دوران صبر استراتژیک با رژیم کره‌شمالی شکست خورده است، صادقانه بگویم این صبر و شکیبایی به پایان رسیده است.»

به گفته ترامپ، اگرچه هدف آمریکا صلح است اما ایالات متحده از خود دفاع خواهد کرد.

وی افزود: «آمریکا در همکاری نزدیک با کره‌جنوبی، ژاپن و دیگر متحدان خود در سراسر جهان در حال زمینه‌سازی برای انجام اقدامات دیپلماتیک، امنیتی و اقتصادی برای محافظت از متحدان و شهروندان خود در برابر تهدیدی به نام کره‌شمالی است.»

به گفته رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، «تهدیدات کره‌شمالی هم آمریکا و هم کره‌جنوبی را تهدید می‌کند و دو کشور در برابر آن متحد هستند.»

چند روز پیش از این، رسانه‌های چینی از توافق مقام‌های ارشد چین و آمریکا بر سر آنچه «خلع‌سلاح هسته‌ای برگشت‌ناپذیر و کامل» در شبه‌جزیره کره توصیف شد، خبر دادند.

 مقام‌های ایالات متحده نیز پیشتر گفته بودند بررسی و ارزیابی آن‌ها نشان می‌دهد که کره شمالی مجددا دست به آزمایش موتوری زده که احتمالا برای استفاده در موشک‌های قاره‌پیما کاربرد خواهد داشت.

بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باور هستند که کره شمالی هنوز موفق به ساخت موشک قاره‌پیما نشده و هنوز قادر نیست کلاهک هسته‌ای بر چنین موشکی سوار کند، اما در این مسیر «پیشرفت» کرده‌ است.

کره شمالی جنگ‌افزار هسته‌ای در اختیار دارد و رهبر آن کشور ایالات متحده و کره جنوبی را تهدید به انجام حمله پیشگیرانه اتمی کرده‌ است.

محور دیگر سخنان دو رئیس‌جمهوری، بحث بر سر توافق تجاری جدید بین سئول و واشنگتن بود. به گفته دونالد ترامپ، دو کشور پیشتر بر سر جایگزینی یک توافق تجاری جدید به جای توافقی که رئیس‌جمهوری آمریکا آن را «ناعادلانه» می‌خواند، تبادل نظر کردند.

برداشتن موانع تجارت متقابل و دسترسی عادلانه به بازارهای دو کشور و همچنین امکان عادلانه و شرایط یکسان برای خودروسازان و تولیدکنندگان فولاد از جمله محورهای بحث و گفت‌وگوهای دو رئیس‌جمهوری بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز