خبرگزاری کار ایران

وزیر پنتاگون:

سوریه هشدار آمریکا را جدی گرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۲۶۹

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید به نظر می‌آید سوریه هشدار رئیس‌جمهوری ایالات متحده مبنی بر خودداری از انجام حملات شیمیایی را جدی گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت، به نظر می‌آید هشدار رئیس‌جمهوری ایالات متحده به دولت سوریه مبنی بر خودداری از انجام حملات شیمیایی تأثیرگذار بوده است.

کاخ سفید، بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای دمشق را به تدارک برای انجام حمله شیمیایی متهم کرد و هشدار داد در صورت وقوع چنین حمله‌ای، دولت سوریه و ارتش آن بهای سنگینی خواهند پرداخت.

وزیر دفاع آمریکا که برای شرکت در یک نشست وزیران دفاع پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) عازم بروکسل شده است، امروز- چهارشنبه- به خبرنگاران گفت: «این‌که رئیس‌جمهور در مورد (این تحرکات سوریه) سخن گفته است نشان‌دهنده جدیت ما در این خصوص است. قصد رئیس‌جمهور این است که آنها را از چنین اقدامی منصرف کند.»

آمریکا روز ۸ آوریل به بهانه حمله شیمیایی خان‌شیخون، یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را موشک‌باران کرد.

آن عملیات با کمک ۵۹ موشک کروز از دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه علیه پایگاه «الشعیرات» در استان حمص انجام شد.

آمریکا ادعا می‌کرد حمله شیمیایی در استان ادلب از آن پایگاه انجام شده بود. سوریه و روسیه آن اتهام را رد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز