خبرگزاری کار ایران

روزنامه «ایزوستیا» نوشت:

اظهارات اردوغان درباره سوریه، آمریکا و روسیه را نگران کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۱۱۳

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید، اگر کشورش از جانب مرزهای خود با سوریه احساس خطر کند، آماده است تا عملیات نظامی دیگری مانند عملیات «سپر فرات» انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه از آمادگی کشورش برای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه و ملحق کردن الرقه و منبج به منطقه تحت مسئولیت ترکیه، خبر داده است.

براین اساس، اردوغان در گفت‌وگو با روزنامه «ازوسیتا» روسیه، گفت: «هنگامی‌که احساس کنیم کوچک‌ترین خطری کشور ما را تهدید می‌کند، ما برای عملیات نظامی در آمادگی کامل قرار داریم.»

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «در حال حاضر در سوریه عملیاتی منفی اجرا می‌شود، اما چنانچه این عملیات برای مرزهای ما خطرناک باشد؛ عملیاتی نظیر سپر فرات را در شمال سوریه در پاسخ به آن اجرا خواهیم کرد.»

اردوغان همچنین از «تبانی شرکای استراتژیک آنکارا با تروریست‌های پ‌ک‌ک و شاخه نظامی آن در شمال سوریه» ابراز تاسف کرد. از منظر ترکیه، «یگان‌های مدافع خلق»، که در شمال سوریه تحت حمایت واشنگتن با داعش می‌جنگند، گروه تروریستی محسوب می‌شود.

ازوسیتا خاطرنشان کرد، اردوغان زمانی‌که دم از «تبانی با تروریست‌ها» زد، در واقع به صورت تلویحی آمریکا را متهم کرده است.

به نوشته این روزنامه روسی، این اظهارات اردوغان آمریکا و روسیه را نگران کرده است به‌ویژه اینکه روسیه مجدانه تلاش می‌کند تا از وقوع هرگونه درگیری مسلحانه میان ترکیه و کردها در شمال سوریه جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز