خبرگزاری کار ایران

آنکارا آماده اقدام مشترک با واشنگتن و مسکو در سوریه است

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش آماده است با آمریکا، روسیه و ائتلاف بین‌المللی عملیات نظامی مشترکی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه صورت دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که ترکیه، آمریکا، روسیه و ائتلاف بین‌المللی به‌رهبری واشنگتن می‌توانند به ظور مشترک عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه صورت دهند.

اردوغان طی گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: «معتقدیم که می‌توانیم به طور مشترک در عملیات ضد داعش در سوریه از جمله در الرقه همکاری کنیم. امکان تشکیل پایگاهی برای این نوع از همکاری در چارچوب ماموریت روسای ستادهای مشترک ترکیه، ایالات متحده و روسیه وجود دارد.»

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «با مشارکت ائتلاف بین‌المللی و روسیه در عملیات آزادسازی منبج، می‌توان این منطقه را از یگان‌های حزب اتحاد دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق (کردها) پاک‌سازی کرد.»

طبق این گزارش، آنکارا حزب اتحاد دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق کردها را دو گروه مرتبط با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که از نظر دولت آنکارا، یک گروه تروریستی قلمداد می‌شود.

مقام‌های ترکیه پیش از این اعلام کرده‌اند، در صورتی‌که واشنگتن با حضور نیروهای اتحاد دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق کردها در عملیات آزادسازی الرقه موافقت کند، نیروهای ترکیه در آن مشارکت نخواهند داشت.

کد خبر : ۴۶۸۸۸۹