خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر خارجه ترکیه بر لزوم حل دیپلماتیک بحران قطر

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۲۹

وزیر خارجه ترکیه که به قطر سفر کرده است، در دیدار با امیر این کشور بر پیدا کردن یک راه‌حل دیپلماتیک برای جلوگیری از شدت یافتن و هچنین حل بحران موجود در روابط کشورهای عربی با قطر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که به قطر سفر کرده است، در ملاقات با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در رابطه با بحران دیپلماتیک میان قطر و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس بر لزوم پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک برای این بحران تاکید کرد.

وی در دیدار با امیر قطر خواستار مذاکرات برای حل این مساله شد.

خبرگزاری رسمی قطر نیز ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این جلسه به بررسی تحولات در منطقه خلیج‌فارس و بحران موجود میان قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، روابط استراتژیک دوجانبه و توسعه و بهبود این روابط پرداخته شده است.

چاووش اوغلو در ادامه سفر خود به منطقه امروز-پنج‌شنبه- به کویت سفر کرده و با امیر این کشور برای حل مشکلی که میان قطر و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس ایجاد شده است، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه این سفر وزیرخارجه ترکیه روز جمعه در سفر به عربستان سعودی با مقام‌های این کشور دیدار و در همین خصوص با آن‌ها نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

آنکارا از مهمترین متحدان منطقه‌ای قطر به شمار می‌رود که برخی از نیروهای نظامی ارتش ترکیه نیز در قطر مستقر هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز