خبرگزاری کار ایران

چراغ سبز آمریکا به قراداد آموزش نظامی ۷۵۰ میلیون دلاری با عربستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۱۶۳

وزارت خارجه آمریکا با قرارداد آموزش نظامی با عربستان به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، عصر دوشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تسلیحات، خدمات پشتیبانی و آموزش نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است.

وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد، بخشی از این تجهیزات شامل سامانه راداری ساخت شرکت «لاکهید مارتین» و همچنین آموزش سربازان نیروی هوایی و سایر قوای عربستان سعودی است.

عربستان سعودی در نظر دارد این سامانه راداری را در مرزهای خود مستقر کند تا به وسیله آن بتواند محل دقیق شلیک موشک‌ها و خمپاره‌ها را شناسایی و رهگیری کند.

این قرارداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی همچنین شامل مهمات، خودروهای زرهی و کمک‌های فنی است. این بخش از قرارداد به ارزش ۶۶۲ میلیون دلار است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین قرارداد دیگری را به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار، که شامل برنامه آموزش کادر نیروی هوایی و آموزش دیگر نیروهای ارتش عربستان می‌شود، تایید کرده است.

به موجب این قانون، کنگره ۳۰ روز فرصت دارد تا به فروش این تسلیحات اعتراض کند.

براین اساس، قراردادهایی که ورزات خارجه آمریکا روز گذشته تایید کرد، بخشی از قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری است که همزمان با اولین سفر رسمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی امضا شد. این قراردادهای نظامی شامل فروش تسلیحات و خدمات پشتیبانی است.

آمریکا مهم‌ترین تامین کننده سلاح عربستان سعودی است وسلاح‌هایی مانند جنگنده‌های «اف ۱۵» تا سیستم‌های فرماندهی و کنترل را به ریاض فروخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز