خبرگزاری کار ایران

ترامپ فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را تعلیق کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۲۴۶

رئیس‌جمهوری آمریکا فرمان تعلیق انتقال سفارت این کشور در تل‌آویو به شهر بیت‌المقدس را امضا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز پنجشنبه فرمان تعلیق انتقال سفارت آمریکا در تل‌آویو به قدس اشغالی را امضا کرد.

با این امضای دونالد ترامپ، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغال دست‌کم برای شش ماه دیگر با تعویق روبرو شد.

سخنگوی کاخ سفید در این روز اعلام کرد، ترامپ این تصمیم را با هدف «بهبود بخت موفقیت مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها اتخاذ کرد».

بیانیه کاخ سفید در همین حال می‌گوید، «این اقدام، عقب‌نشینی از پشتیبانی قدرتمند رئیس‌جمهوری از اسرائیل و اتحاد میان آمریکا و اسرائیل نیست.»

کاخ سفید این تصمیم را در راستای توجه به «تعهدات سنگین آمریکا در دفاع از منافع امنیتی» خود توصیف کرده و افزوده است، «رئیس‌جمهوری پیوسته تکرار کرده که مسئله این نیست که آیا سفارت منتقل می‌شود یا نه، بلکه مسئله تنها موعد زمانی آن است.»

اما عملا، از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید این نخستین بار است که او فرمان تعلیق سفارت آمریکا به اورشلیم را امضا می‌کند.

آخرین بار «باراک اوباما» یک ماه و نیم پیش از ترک کاخ سفید این فرمان را امضا کرده بود.

بدین ترتیب، دونالد ترامپ رویه‌ای را تکرار کرده که پیش از او، باراک اوباما، «جرج بوش» و «بیل کلینتون» از سال ۱۹۹۵ انجام داده‌اند.

مصوبه کنگره آمریکا از سال ۱۹۹۵، در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون، دولت آمریکا را به انتقال سفارت به اورشلیم موظف می‌کند.

اما تمامی روسای‌جمهوری آمریکا، با استفاده از بندی در مصوبه یاد شده، هر شش ماه یک بار اجرای این مصوبه را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود بارها تکرار کرده بود که با رسیدن به ریاست‌جمهوری، بلافاصله سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز